2 Μαΐ 2015

Σουσάκι: ένα ενεργό ηφαίστειο δίπλα από την Αθήνα

Πόσοι αλήθεια γνωρίζουν πως λίγα χιλιόμετρα από την Αθήνα υπάρχει ένα ενεργό Ηφαίστειο; Στους Αγίους Θεοδώρους λίγο πριν τον ισθμό της Κορίνθου κοντά στην εθνική οδό βρίσκεται το ηφαίστειο Σουσάκι (Δεν υπάρχει στους χάρτες της Google, το πρόσθεσα τώρα εγώ).

Πρόκειται για ένα ηφαίστειο, το οποίο ανήκει στο ίδιο ηφαιστειακό τόξο με τα ηφαίστεια των Μεθάνων, της Αίγινας, του Πόρου, της Νισύρου και της Σαντορίνης. Δεν είναι κανένα ψηλό βουνό, έχει υψόμετρο μόνο 180 μέτρα και παρά το ότι η τελευταία έκρηξη του έγινε πριν από 2.7  εκατομμύρια χρόνια είναι ενεργό!

Σουσάκι: Προσοχή οι στοές είναι επικίνδυνες αν δεν έχετε σχετική πείρα.

Καπνοί βγαίνουν από το Σουσάκι

Υπάρχει έντονη ηφαιστειακή δραστηριότητα κυρίως με εκπομπή θερμών αερίων, κυρίως διοξειδίου του άνθρακα, μεθανίου και υδρόθειου. Τα αέρια αυτά προκαλούν αποσάθρωση στα πετρώματα δημιουργώντας εντυπωσιακούς σχηματισμούς. Το έδαφος είναι θερμό και αν σκάψεις λίγο με τα δάχτυλα νιώθεις έντονα τα θερμά αέρια να αναδύονται.

Υπάρχουν διάσπαρτες στοές ορυχείου από τις οποίες γίνονταν εξόρυξη θείου.στο παρελθόν μα και μερικές φυσικές κι αν ψάξεις λίγο στις εισόδους των στοών θα δεις συχνά ψόφια έντομα και πουλιά,  από τα δηλητηριώδη αέρια που βγαίνουν απ τη Γη.

Πως θα πάμε στο Ηφαίστειο Σουσάκι;

Ερχόμενοι από Αθήνα ή Κόρινθο, ακολουθούμε την εθνική οδό μέχρι τον κόμβο των Αγίων Θεοδώρων. Στον κόμβο αυτό, βγαίνουμε από την εθνική οδό και ο δρόμος μας οδηγεί στην παλαιά εθνική οδό. Στο σημείο αυτό κάνουμε αριστερά και ακολουθούμε την παλαιά εθνική οδό με κατεύθυνση προς Κόρινθο για 3,4 χλμ.στο σημείο αυτό υπάρχει γέφυρα που περνά πάνω από τη Νέα εθνική οδό, συνεχίζουμε ευθεία σε ασφαλτόδρομο για 140 μ. Στο σημείο αυτό υπάρχει διακλάδωση όπου ο δρόμος χωρίζει σε δύο χωματόδρομους και μπορούμε να αφήσουμε το αυτοκίνητο και να ξεκινήσουμε με τα πόδια.

Μετά από 200 μ συναντάμε στα δεξιά μας μια μάντρα ανακύκλωσης αυτοκινήτων και συνεχίζουμε ευθεία.
Μετά από άλλα 240 μ συναντάμε διασταύρωση όπου πηγαίνουμε ευθεία.
Μετά από άλλα 150 μ ο δρόμος που ακολουθούμε διασταυρώνεται με ένα ρέμα. Ακολουθούμε δεξιά το ρέμα, το οποίο σε 800 μέτρα θα μας οδηγήσει στο ηφαίστειο.

Εδώ είναι το πιο εντυπωσιακό σημείο της διαδρομής. Το ρέμα στενεύει, οι πλαγιές του αποτελούνται από ηφαιστειακά πετρώματα και λίγα μέτρα αριστερά μας υπάρχουν στοές στο έδαφος από τις οποίες εκλύονται θερμά αέρια Στα σημεία αυτά τα πετρώματα εμφανίζουν εντυπωσιακούς σχηματισμούς και χρώματα. Η δυσοσμία βέβαια είναι κατά τόπους πολύ έντονη.

Συνεχίζοντας να ανηφορίζουμε, το φαράγγι στενεύει αλλά χωρίς εξοπλισμό και με αρκετή προσοχή μπορούμε να φτάσουμε μέχρι ένα σημείο όπου κατά περιόδους σχηματίζεται ένας καταρράκτης με μια μικρή λιμνούλα από κάτω του. Στο φαράγγι υπάρχουν διάσπαρτες μικρές πηγές. Από τον καταρράκτη και πάνω η ανάβαση είναι δύσκολη και μάλλον χρειάζεται εξοπλισμό.

Σας έφτιαξα ένα χάρτη για Σουσάκι γιατί δεν αναφέρετε δημόσια στο google mapsτο Ηφαίστειο .